Volkswagen firar 50 år med Golf GTI på Bug Run
Folkvagns-festivalen kör för 42:a gången Imorgon och till och med söndag är det återigen dags för Bug Run på Mantorp Park. Detta blir 42:a gången man kör och Volkswagen kommer att vara på plats för att fira 50 år med Golf GTI. Med sig tar de bland annat nya jubileumsmodellen Golf GTI Edition 50 som

Folkvagns-festivalen kör för 42:a gången Imorgon och till och med söndag är det återigen dags för Bug Run på Mantorp Park. Detta blir 42:a gången man kör och Volkswagen kommer att vara på plats för att fira 50 år med Golf GTI. Med sig tar de bland annat nya jubileumsmodellen Golf GTI Edition 50 som rallycrossvärldsmästaren Johan Kristoffersson kommer att presentera. Man kommer även att ha en särskild utställning där entusiaster visar upp bilar från alla åtta generationer av Golf GTI. Det kommer vara GTI-parad på banan och anordnas olika aktiviteter både där och i depåområdet. Eventet började som en träff för luftkylda Volkswagen-modeller men har idag utvecklats till en bred festival för hela Volkswagen-kulturen. Det finns dragracing, bankörning, cruising, campingliv och massvis med glatt VW-folk. Idag är Bug Run Skandinaviens största Volkswagen-träff. Ska du till Bug Run i år? Läs vidare och kommentera: https://feber.se/bil/volkswagen-firar-50-ar-med-golf-gti-pa-bug-run/492576/ Läs mer om Bug Run , fira , Golf GTI , event , festival , Folkvagn
Läs hela artikeln
Besök Feber Bil för att läsa den fullständiga artikeln


